Skocz do zawartości

Raupenschlepper Ost / Steyr RSO ( Część II )


Lemeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwolę sobie otworzyć II część wątku dotyczącego ciągnika artyleryjskiego Raupenschlepper Ost. Link do części I :

http://www.odkrywca.pl/raupenschlepper-ost-steyr-rso,443517.html#443517

Wolałbym zostawić ten wątek w jednym kawałku jednak ze względu na swoje gabaryty otwiera się on bardzo powoli. Część I założona 8 kwietnia 2007 rozwijając się dzięki Wam przerosła moje najwyższe oczekiwania, osiągając rozmiar 590 wpisów otwieranych przeszło 26 000 razy !! Długo zastanawiałem się zanim zacząłem ten gatunkowo toksyczny temat, tym bardziej cieszy mnie fakt że 99,5 % wpisów stanowią wartościowe wypowiedzi dotyczące tematu, i oby tak dalej !! ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 516
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Rdzeń tego wątku stanowi wydobyta przez Muzeum „Dom Grecki” w Myślenicach wanna ciągnika RSO. Razem z wanną udało się wydobyć niekompletny wał napinający gąsienicę, oraz część nagrzewnicy. Części zostały już częściowo zakonserwowane i stanowią punkt wyjścia do odbudowy tego ciekawego pojazdu. W przyszłości efekt naszej wspólnej pracy wyeksponowany zostanie pod wiatą w muzealnym ogrodzie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie tego wątku zaowocowało szeregiem ciekawych znajomości, jak również praktyczną pomocą którą od wielu z Was otrzymałem. Przy zorganizowaniu wydobycia i samym wydobyciu bardzo pomógł Lokfan, oraz czterech pasjonatów nie zalogowanych na tym forum, przy konserwacji wanny liczyć mogłem na niezawodnego Szczepcia. Znalazły się też Osoby które przekazały części do RSO jako dar dla muzeum, pompę paliwową przekazał Lokfan, dwa ogniwa ze szpilką Gutek 82, dwa ogniwa Louis, dwa ogniwa otrzymaliśmy od Pana Darka a cylinder od kolegi Dominika. Wspomnieć tu należy również o dwóch kołach zębatych, szesnastu ogniwach oraz dwóch kołach zakupionych przez muzeum. Są też obiecane przez Was części które dopiero dotrą do muzeum, o ich dalszych losach informował będę na bieżąco ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Waszej pracy ten wątek stanowi kompendium wiedzy na tema RSO, a link do niego zaczął pojawiać się w innych wątkach i na innych forach internetowych. Olbrzymi wkład w ten wątek włożył kolega Woodhaven wyciskając z Internetu informacje o RSO, i cały czas zaskakując nas nowymi materiałami. Zebranie części publikacji i wartość merytoryczna tego wątku to praca wielu z Was: Woodhavena, Ollaffa, Lokfana, MK, Mietka, Stena, Wolfa, Szczepcia, $pier$-a, Kilera, Pitersa, Patrona, F35jsf, Hombrero, Victora , Kitolifa, Crossa, Kdf, Adr, Maru, HU13ERT, Lufcika, Whispera, Chrisa Fly, Stuga IV, Wasqeza i wielu innych jeśli kogoś pominąłem przepraszam.

Dziękuję Wam Wszystkim !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby uporządkować wszystkie sprawy dotyczące RSO przenoszę ten wpis z poprzedniego wątku :
Zlokalizowany jest szereg części do RSO które można nabyć, może uda się to zrobić zanim wyjadą.... Dlatego nie ukrywam że bylibyśmy Wam bardzo wdzięczni za ewentualną pomoc.Pomóc można wpłacając pieniądze na konto :

Bank Spółdzielczy w Wieliczce oddział Myślenice

Nr. konta : 55 8619 0006 0020 0000 3782 0002

BIC (inaczej SWIFT) do Banku Spółdzielczego w Wieliczce to: POLUPLPR

IBAN do konta : PL i dalej nr konta ( 26 cyfr ).


Muzeum Regionalne Dom Grecki" 32-400 Myślenice ul. Sobieskiego 3

Tytuł przelewu : Darowizna na rzecz muzeum"
Oprócz tego bardzo proszę o przesłanie na adres muzeum podpisanego dokumentu o treści : Ja dane osobowe" przekazuję darowiznę w wysokości (.....). Ofiarowana przeze mnie kwota przeznaczona jest na wsparcie Projektu RSO"

Od kilku miesięcy jestem pracownikiem tego muzeum, jeśli ktoś miałby jakiekolwiek wątpliwości proszę pisać na mój adres: lem.man@wp.pl
lub adres Pani Dyrektor: muzeum.dom.grecki.mc@neostrada.pl

O tym jak zostały spożytkowane pieniądze będę informował na bieżąco.
http://muzeum.gemini.net.pl/
Na zdjęciu model wykonany przez kolegę Marka.
Pozdrawiam, i jeszcze raz Wszystkim dziękuję.
Paweł vel Lemeryt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu początek tej historii. Te zdjęcia wkleiłem dla przypomnienia tematu, więcej nie będę powielał zdjęć z I części wątku.
Błyskawicznie działacie Panowie przed chwilą Pani Bożena Dyrektor Muzeum poinformowała mnie o dwóch pierwszych wpłatach. W związku z tym:
bardzo proszę darczyńców o podawanie na e-maila swoich nick-ów, tak abym mógł podziękować Wam na forum, jest to dla mnie bardzo ważne.
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Witam w Nowym Roku w Nowej Części jednym słowem Szczęśliwego Nowego Yorku.
Trochę mi szkoda zegnać się z pierwszą częścią ale mam taką cichą nadzieję że przy szóstej części z rozrzewnieniem będziemy wspominali trudne początki szalonego projektu.
Kontynuując nasz ulubiony temat ..dziś zaprezentuję kolejną stronę instrukcji obsługi.
( Pompa paliwowa, filtr powietrzny , gaźnik, rury dolotowe )
Szym jeśli uda Ci się zdobyć choćby jedną stronę z instrukcji na pewno będziemy bardzo wdzięczni.
Jak zapewne doskonale wiecie każde nowe zdjęcie czy strona wnosi bardzo dużo nowego w poznanie zarówno budowy jak i historii Raupenschlepper RSO Steyr Daimler Puch A.G.
Przed wklejeniem kolejnego zdjęcia sprawdzajmy tylko czy zdjęcie czasem nie było już prezentowane na forum
Pozdrawiam
Woodhaven

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ChrisFly fajne zdjęcia szczegółów.
Bardzo spodobały mi się widoczne przedmuchy na rurach wydechowych.
Na zdjęciu z 2008-01-02 23:25:00 dzięki brakowi blachy osłonowej widać z lewej strony miejsce zamontowania elementu do ogrzewania kabiny.
Dla uzupełnienia kilka zdjęć szczegółów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie